Thursday, September 15, 2011

ေကာင္းကင္ေပၚက သြားတယ္ . . .

ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က မၾကာခဏဆိုသလို ေျပာေလ့ရိွသည့္ စကားတစ္ခြန္းကို မွတ္မိေနသည္။ သူက ရန္ကုန္ႏွင့္မႏၲေလးကို တဒီးဒီးသြားေနၿပီး ေလယာဥ္ႏွင့္ပဲ သြားေလ့ရိွေတာ့ ကိုယ္တို႕က ေကာင္းကင္ေပၚကပဲ သြားတယ္ဟူေသာ စကားျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ေလယာဥ္ႏွင့္ ခရီးသြားရသည့္ စရိတ္ခကႀကီးလြန္းသျဖင့္ ကိုယ္ႏွင့္တန္ရာတန္ရာ ကား၊မီးရထားကိုပဲ အားကိုး၍ သြားလာၾကရသည္။

တစ္ရက္ကေတာ့ ေကာင္းကင္ေပၚက သြားရမည့္ခရီးစဥ္တစ္ခုေပၚလာသည္။ ၾသဂုတ္လ ၂၈ ရက္ေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီ မိနစ္၂၀ ထြက္မည့္ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ျဖင့္ မႏၲေလးကေန ရန္ကုန္ကိုသြားရသည္။ ေလယာဥ္လက္မွတ္ကို Hotel Mandalay ထဲတြင္ ေရာင္းခ်ေပးသည့္ SEVEN DIAMOND ကေန အသြားအျပန္ ၀ယ္လိုက္သည္။ ၾသဂုတ္လ၂၈ရက္ေန႔ မႏၲေလး-ရန္ကုန္၊ ၾသဂုတ္လ ၃၀ ရက္ေန႔ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ခရီးစဥ္ျဖစ္သည္။

ဟိုတယ္မႏၲေလးမွာပဲရိွသည့္ အငွားကားကို ငွားလိုက္သည္။ ကားတစ္စီးလံုးကို တစ္ေသာင္းရွစ္ေထာင္ အဲကြန္းပါလွ်င္ ႏွစ္ေသာင္းဟု ဆိုသည္။ မႏၲေလးတြင္ မိုးရြာေနတာေၾကာင့္ အဲကြန္းမသံုးဘဲ တစ္ေသာင္းရွစ္ေထာင္ေပးကာ ငွားလိုက္သည္။ ေလယာဥ္က သတ္မွတ္ထားသည့္ ၁၀း၂၀ နာရီတြင္ အတိအက်ထြက္သည္။ ေလယာဥ္စီးရခ်ိန္ ၅၅ မိနစ္ၾကာသည္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္းကေန တံတားဦးေလဆိပ္ထိ တစ္နာရီေလာက္စီးရသည္။

မႏၲေလးကေန တံတားဦးေလဆိပ္ကို တစ္နာရီ၊ ေလဆိပ္မွာ ေစာင့္ရတာက တစ္နာရီ၊ ေလယာဥ္စီးရတာက ၅၅ မိနစ္၊ ရန္ကုန္ေလဆိပ္ကေန ၿမိဳ႕ထဲသြားတာက ၄၅ မိနစ္ စုစုေပါင္း ၃ နာရီ မိနစ္၄၀ျဖင့္ ရန္ကုန္က တည္းခိုမည့္ စီးတီးစတား ဟိုတယ္ကို ေရာက္သြားသည္။ ၾသဂုတ္လ၂၉ ရက္ေန႔ မြန္းလြဲ ၁နာရီတြင္ ဆရာပါရဂူ၏ စာမူမူပိုင္ခြင့္ေကာ္မတီ အစည္းအေ၀းရိွသျဖင့္ ေကာ္မတီတြင္ပါသည့္ ပန္းခ်ီဦးမ်ိဳးခင္ (ထန္းရိပ္ညိဳ) ႏွင့္ အေဖာ္လိုက္ သြားရျခင္းျဖစ္သည္။

ၾသဂုတ္လ ၃၀ ရက္ေန႔ ေလယာဥ္ကြင္းခ်ိန္းက ၇ နာရီျဖစ္ၿပီး ၈ နာရီတြင္ ေလယာဥ္ထြက္မည္ျဖစ္သျဖင့္ ဟိုတယ္က ငွားေပးသည့္ အငွားကားျဖင့္ နံနက္ ၆နာရီတြင္ ဟိုတယ္က ခြာခဲ့ၾကသည္။ ရန္ကုန္မနက္ပိုင္းက လမ္းေတြရွင္းလင္းေနသျဖင့္ ေလဆိပ္ကိုနာရီ၀က္ႏွင့္ ေရာက္သြားသည္။ နံနက္ ၇ နာရီခြဲေက်ာ္ေတာ့ ေလဆိပ္အတြင္းဘက္ထြက္ခြာရာဌာနကို ၀င္ခြင့္ရသည္။

ေလဆိပ္ထဲရိွသည့္ ေကာ္ဖီဆိုင္မွာပဲ နံနက္စာစားလိုက္ၾကသည္။ ေကာင္းကင္ေပၚက ခရီးသြားရသည္မွာ အဆင္ေျပလွသည္။ သတ္မွတ္ထားသည့္ အခ်ိန္ထြက္ေတာ့ ၾကာရွည္ေစာင့္ဆိုင္းစရာမလိုေပ။ ရာသီဥတုေကာင္းလွ်င္ ေလယာဥ္ခရီးက အဆင္ေျပစြာေရာက္သြားရတာပဲျဖစ္သည္။ ယခင္ကေတာ့ ရန္ကုန္ထား၀ယ္ခရီးစဥ္ကို ေလယာဥ္ျဖင့္ ခဏခဏသြားဖူးသည့္ ဂ်က္၊ ေဖာ္ကာ ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ သြားရသည္။
ယခုအခါမွာေတာ့့ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းအျပင္ ပုဂၢလိကေလေၾကာင္းတစ္လိုင္းကေန ေလယာဥ္လက္မွတ္ကို အသြားအျပန္ ၀ယ္ထားသျဖင့္ လက္မွတ္ကိစၥကေတာ့ အဆင္ေျပသည္။ ေကာင္းကင္ေပၚက ခရီးသြားရတာ အခ်ိန္တြက္ဆ၍ ရလာသျဖင့္ မႏၲေလးတြင္ စာအုပ္မိတ္ဆက္ပြဲ တစ္ခုကို ၾသဂုတ္လ ၃၀ ရက္ေန႕မွာပင္ ကြၽန္ေတာ္စီစဥ္ထားခဲ့သည္။ မိတ္ဆက္ပြဲကို ညေန ၄ နာရီမွ စတင္မည္ဆိုေတာ့ နံနက္ ၈ နာရီ ေလယာဥ္ႏွင့္ မႏၲေလးကိုျပန္လာမည့္ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ အဆင္ေျပေလသည္။

ေလယာဥ္သတ္မွတ္ထားသည့္ အတိုင္းပင္ နံနက္ ၈ နာရီတြင္ မဂၤလာဒံုေလဆိပ္ကေန စတင္ထြက္ခြာလာသည္။ ရာသီဥတုကလည္း အသြားတုန္းကထက္ ပိုေကာင္းေနသည္။ ေကာင္းကင္က ၾကည္လင္ေနသည္။ ေလယာဥ္ေအာက္က ေလထုကလည္း ၾကည္လင္ေနသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လိုက္ပါလာသည္။ ခရီးစဥ္အမွတ္ ၀၁၁ ဂ်က္ေလယာဥ္သည္ ေကာင္းကင္တြင္လြတ္လပ္ ေပါ့ပါးစြာပ်ံသန္းလ်က္ရိွသည္။
ေလယာဥ္ထြက္ခြာၿပီး မိနစ္ ၃၀ ေလာက္တြင္ ေလယာဥ္မယ္ကေလးေတြက မုန္႔ႏွင့္ လက္ဖက္ရည္၊ ေကာ္ဖီေတြ လိုက္ခ်ေပးသည္။ အေအးေသာက္လိုသူေတြကို အေအးလိုက္ခ်ေပးသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ခံုေရွ႕က တင္စရာကေလးကိုခ်ၿပီး ဗန္းကေလးကို တင္လိုက္သည္။ မုန္႕ဗန္းကေလးကို ေဖာက္မည္ျပင္လိုက္စဥ္ မုန္႔ဗန္းကေလးက ေအာက္ကိုေလွ်ာက်သြားသည္။ ပံုမွန္ေျပးေနသည့္ ေလယာဥ္မွာ ေအာက္ကိုေဇာက္ထိုး က်သြားျခင္းျဖစ္သည္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေခါင္းေပၚက ၀ုန္းခနဲအသံေတြၾကားရၿပီး ေအာက္ဆီဂ်င္႐ွဴမည့္ ပိုက္ေတြျပဳတ္က်လာသည္။ အသက္႐ွဴက်ပ္စျပဳလာသည္။ ေခါင္းေပၚက ေလေအး၀င္ေနသည့္ အေပါက္ကေလးေတြက ေလမ၀င္ေတာ့ေပ။ ေလယာဥ္ေပၚ ပါလာသည့္ ခရီးသည္ေတြအထိတ္တလန္႕ ျဖစ္သြားၾကသည္။ ေလယာဥ္မွဴး၏ အသံေပၚလာသည္။ ေလယာဥ္တြင္ ေလဖိအား ျပႆနာေပၚလာသျဖင့္မဂၤလာဒံုေလဆိပ္ကို ျပန္လည္ဆင္းသက္မည့္အေၾကာင္း စိုးရိမ္စရာမလိုေၾကာင္း ေၾကညာသည္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ေလယာဥ္ထဲတြင္ပူလာၿပီး အသက္႐ွဴရက်ပ္သလိုျဖစ္လာသျဖင့္ ေအာက္ဆီဂ်င္ပိုက္ကို လွည့္ယူၿပီးတပ္လိုက္သည္။ ေအာက္ဆီဂ်င္ပိုက္က ဘာမွမလာေပ။ ေလယာဥ္မယ္ကေလးေတြကလည္း စိုးရိမ္စရာမရိွေၾကာင္း လိုက္ေျပာေနရင္းက မ်က္ႏွာေတြက စိုးရိမ္ပူပန္မႈေတြ ေပၚလြင္ေနသည္။

တခ်ိဳ႕ေအာက္ဆီဂ်င္ပိုက္ေတြက သံုး၍ရေနသျဖင့္ ေနရာေရႊ႕ေျပာင္းဖို႔ေျပာေနသည္။ ေလယာဥ္ထဲတြင္ အပူခ်ိန္ျမင့္တက္လာသည္။ နားေတြအူလာၿပီး လက္ႏွင့္ပိတ္ထားရသည္။ နားဆို႔ရသည့္ ဂြမ္းလံုးကေလးေတြလည္း ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ပါမလာေပ။

"ရန္ကုန္ကို ျပန္ေမာင္းတယ္ဆိုေတာ့ မႏၲေလးဆက္သြားတာက ပိုမနီးဘူးလား"

ခရီးသည္တစ္ဦးက ေလယာဥ္ေမာင္ကို ေမးလိုက္သည္။ နာရီ၀က္ေမာင္းလာၿပီးျဖစ္၍ ေနာက္ထပ္ မိနစ္ ၂၀ ေလာက္ ေမာင္းလိုက္လွ်င္ တံတားဦး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို ေရာက္လာၿပီး ရန္ကုန္ကို ျပန္လွည့္တာက အနည္းဆံုးနာရီ၀က္ ၾကာေပဦးမည္။

"ေအာက္ဆီဂ်င္က ၁၅ မိနစ္ပဲရတယ္။ ရန္ကုန္ျပန္ဆင္းတာက ပိုအဆင္ေျပလို႕ပါ"

"ေနျပည္ေတာ္နဲ႔ နီးေနတာပဲ။ နီးတဲ့ေနရာ ဆင္းလို႕မရဘူးလား" ေလယာဥ္ေမာင္က ဘာဆက္ေျပာရမွန္း မသိဘဲ စိတ္ခ်ပါ၊ အႏၲရာယ္မရိွပါဘူးဟုသာ ေျပာေနသည္။ ေလယာဥ္မယ္ကေလး တစ္ေယာက္ကက်ေတာ့ ခရီးသည္ေတြကို ေလယာဥ္ေလပိုင္းဆိုင္ရာ ကိစၥေတြကို ေျပာေနသည္။

"ေကဗင္ထဲမွာအတြင္းက ေလနဲ႕အျပင္ကေလကို ဆက္သြယ္တည္ေဆာက္ထားတဲ့ စစၥတမ္ရိွပါတယ္။ အျပင္ကေလကိုယူၿပီး အတြင္းဘက္မွာျပဳျပင္သံုးတာပါ။ အျမင့္ေပ ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ေရာက္ေနေတာ့ အျပင္ေလက႐ွဴလို႔ မရပါဘူး။ ေနာက္ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ဆိုရင္ ေလဆိပ္ကို ဆင္းႏိုင္ပါမယ္"

ေလယာဥ္မယ္ကေလးက ကိစၥေတြကို ရွင္းျပေနသည္။ ေအာက္ဆီဂ်င္ပိုက္ေတြက အလုပ္မလုပ္တာကိုလည္း ပိုက္ေတြကို ဆြဲဆြဲေဆာင့္ေနသည္။ ဒီလိုမ်ိဳးေအာက္ဆီဂ်င္ပိုက္ေတြ ေအာက္ကိုျပဳတ္က်လာတာကို သူတို႔လည္း မႀကံဳဖူးေသးေၾကာင္း ေျပာေနသည္။ အလုပ္မလုပ္သည့္ ေအာက္ဆီဂ်င္ပိုက္ေတြကို ဆြဲဆြဲေဆာင့္ေနတာက ပိုက္သာျပဳတ္ျပတ္ကုန္မည္၊ ေအာက္ဆီဂ်င္ကထြက္မလာေပ။

တခ်ဳိ႕ခရီးသည္ေတြ ေလတဖ်ပ္ဖ်ပ္ယပ္ခပ္ေနရသည္။ တခ်ဳိ႕က ရင္ဘတ္ကိုဖိေနၿပီး၊ တခ်ဳိ႕က နားေပါက္ေတြကို လက္ျဖင့္ပိတ္ေနၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေခြၽးေတြျပန္လာသည္။ မြန္းၾကပ္လာသည္။ အသက္႐ႈမ၀သလိုျဖစ္သည့္ ခရီးသည္ေတြက အနီးဆံုးေလဆိပ္ကိုမဆင္းဘဲ ရန္ကုန္ျပန္ေနတာကို ေျပာေနၾကသည္။

အေပၚက ေလေအးထြက္ေနသည့္ အေပါက္ေတြက ေလလံုး၀မ၀င္ေတာ့ေပ။ ေလယာဥ္ထဲတြင္ ေလနည္းေနၿပီး အသက္ကိုလု႐ွဴေနရသည္။ လူေတြက မ်က္လံုးစံုမွိတ္ၿပီး ပါးစပ္ကတတြတ္တြတ္ရြတ္ေနၾကသည္။ မဂၤလာဒံုေလဆိပ္ကိုဆင္းခါနီးက်ေတာ့မွ ေလေပါက္ေတြကaန ေလထြက္လာၿပီး အသက္ရွဴရတာျပန္ၿပီး အဆင္ေျပလာသည္။ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းေပၚ ေလယာဥ္ဆင္းလိုက္ေတာ့မွ ခရီးသည္ေတြလည္း ဟင္းခ်ႏိုင္ရေတာ့သည္။

ေလဆိပ္ထြက္ခြာခရီးတြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပန္နားၾကရသည္။ ပုဂၢလိကေလေၾကာင္းလိုင္းကေကြၽးသည့္ လက္ဖက္ရည္၊ ေကာ္ဖီႏွင့္မုန္႔ကိုစားၿပီး ေစာင့္ရသည္။ ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ၀န္ထမ္းမ်ားက ေနာက္ထပ္တစ္နာရီခြဲေလာက္ေစာင့္ ရမည္ဟု လာေျပာသည္။

"ေလယာဥ္ျပန္ျပင္ေနတာလား"

"ဟုတ္ပါတယ္။ တစ္နာရီ ေလာက္ၾကာမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားပါတယ္"

"ဒီေလယာဥ္ျပင္ၿပီးေတာ့မွ ဒီေလယာဥ္နဲ႔ ျပန္သြားရမွာလား"

"ဟုတ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား"

ခရီးသည္ေတြမွာထိုေလယာဥ္ျဖင့္ ျပန္သြားရမွာကိုပင္ လန္႔ေနၾကပံုရသည္။ မႏၲေလးထြက္မည့္ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ေတြထဲက ဂိုး႐ိႈးလိုက္လို႔ရမရ၊ လက္မွတ္လက္က်န္ရိွ မရိွကို စံုစမ္းသူက စံုစမ္းသည္။ ၁၂ နာရီေလာက္မွ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္က ရိွေတာ့သည္ဟု ဆိုသည္။ တခ်ိဳ႕ကက်ေတာ့လည္း ကားငွားၿပီး သြားရင္ေကာင္းမလားမသိဘူးဟု တိုင္ပင္ေနၾကသည္။

ခရီးသည္ေတြက အက်ိဳးအေၾကာင္းသတင္းအတိအက် သိခ်င္ေနသည္။ ထိုပုဂၢလိကပိုင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းကတ္ျပားေတြ ဆြဲထားသည့္ ၀န္ထမ္းေတြကို ေမးေနၾကသည္။ ၀န္ထမ္းေတြက တိတိက်က် မသိေတာ့ ေျပာရခက္ေနသည္။ တခ်ိဳ႕ကက်ေတာ့လည္း ခရီးသည္ေမးတာကို အေျဖေပးေနသည္။ သူတို႔ေပးေနသည့္ အေျဖေတြက သူတို႔ထင္တာေတြ မ်ားေနတာကို ေတြ႕ရသည္။

ေလဆိပ္တြင္တာ၀န္က်သည့္ ထိုေလေၾကာင္းလိုင္းက ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္က ကြၽန္ေတာ္တို႔စီးသည့္ ဂ်က္ေလယာဥ္မွာ မေန႔ကမွ စင္ကာပူကေန Check လုပ္ၿပီး ျပန္လာသည့္ ေလယာဥ္ဟု ေျပာေနသည္။ စင္ကာပူကေန ရန္ကုန္ကိုလာၿပီးမွ ရန္ကုန္ကေန မႏၲေလးပ်ံသန္းခ်ိန္တြင္ ျဖစ္တာက ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲဟု ေမးေနသည္။

ထား၀ယ္-ေကာ့ေသာင္းခရီးစဥ္၊ ဟဲဟိုး-ပုဂံ-မႏၲေလးခရီးစဥ္မ်ားသို႔ လိုက္ပါစီးနင္းမည့္ ခရီးသည္ေတြ ၀င္လာသည္။ ထြက္ခြာခန္းမတြင္ လူေတြျပည့္လာျပန္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေလယာဥ္က ခရီးသည္ေတြက သူတို႕အိမ္ေတြကို ဖုန္းဆက္ေနၾကေတာ့ ထိုခရီးသည္မ်ားကို ေနာက္၀င္လာသည့္ ခရီးသည္ေတြက စိတ္၀င္စားသြားသည္။ ေမးၾက၊ ျမန္းၾက၊ စုပ္တသပ္သပ္ျဖစ္ေနၾကသည္။

"အာက္ဆီဂ်င္ပိုက္ေတြက အလုပ္မလုပ္ေတာ့လူေတြကပိုၿပီး ထိတ္လန္႔သြားၾကတာေပါ့။ ေအာက္ဆီဂ်င္ပိုက္ကို ဘယ္လိုသံုးရမယ္ဆိုတာေတာ့ ေလယာဥ္ထြက္တာနဲ႕ သ႐ုပ္ျပတာပဲ။ ဒါေတြ ေကာင္းမေကာင္းက်ေတာ့ စစ္မထားၾကဘူး လား။ နီးတဲ့ေလဆိပ္ကို မဆင္းဘဲ ရန္ကုန္ကို မေရာက္ေရာက္ေအာင္ ျပန္လာတာ။ ခရီးသည္ေတြတစ္ခုခုျဖစ္ရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ဘာမွစိတ္မပူနဲ႕ဆိုေပမယ့္ အသက္႐ွဴရတာ က်ပ္လာေနၿပီေလ။ ေအာက္ဆီဂ်င္ပိုက္ကလည္း သံုးမရဘူး။ စိတ္ပူတာေပါ့။ ခုထိရင္ထဲ ေအာင့္ေတာင့္ေတာင့္ျဖစ္ေနေသးတာ"
ခရီးသည္အမ်ိဳသမီးက သူ႕နံေဘးမွ အျခားေလယာဥ္စီးမည့္ ခရီးသည္ေတြကို ေျပာျပေတာ့ ထိုခရီးသည္မ်ားကပါ ဘုရားတေနၾကသည္။ မြန္းလြဲ ၁ နာရီတြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခရီးသည္မ်ားကို ႏွစ္သုတ္ခြဲကာ ေဖာ္ကာေလယာဥ္ျဖင့္ ပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့သည္။ မႏၲေလးသို႔ ေခ်ာေမာစြာျပန္ေရာက္ေတာ့မွ ရင္ေမာေျပရေတာ့သည္။

အငွားကားတစ္စီးငွားၿပီး ၿမဳိ႔ထဲ၀င္ေတာ့ ကားခက က်ပ္ ၁၂၀၀၀ ေပးရသည္။ အသြားတုန္းက က်ပ္ ၁၈၀၀၀ေပးခဲ့ရၿပီး အျပန္က်ေတာ့ ၁၂၀၀၀ ေပးရေလရာ အငွားကားလိုင္းေတြကလည္း ေတာင္းခ်င္သလို ေတာင္းေနၾကတာပါလားဟု သိရေတာ့သည္။

ေကာင္းကင္ေပၚက ခရီးသြားရတာ ကုန္က်စရိတ္မ်ားၿပီး သက္ေသာင့္သက္သာရိွပါသည္။ အခ်ိန္ကိုလည္း ခ်ံဳ႕၍ရပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႕ခရီးသည္ေတြအတြက္ ဘယ္ေလာက္ယံုၾကည္ စိတ္ခ်ရမလဲဆိုတာက စဥ္းစားစရာျဖစ္ေနသည္။ တိက်ေသခ်ာသည့္ သတင္းထုတ္ျပန္ ေျဖရွင္းခ်က္မရိွသည္ကလည္း စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္စရာပင္။ ကားကိုလမ္းေဘးထိုးဆိုက္ၿပီး ဆင္းခ်သြားလို႔ မရေလေတာ့ ေကာင္းကင္ေပၚက ခရီးသြားရျခင္း၏ စိတ္ခ်ယံုၾကည္ရမႈကို ယခုတစ္ေခါက္ႏွင့္ပင္ ကြၽန္ေတာ္လန္႔သြားရသည္။

No comments: