Thursday, September 15, 2011

ပြဲေတာ္မ်ားႏႇင့္ ပုဂံ

သာသနာၿဖိဳးစည္
တို႔--ပုဂံျပည္၀ယ္
ေစတီအေပါင္း
ဂူတစ္ေသာင္း၌
နရည္၊ စည္းသံ
ေသာေသာညံသည္
ပြဲေတာ္ကာလ...သည္ခ်ိန္ခါ။
(၀ါေခါင္လျပည့္ေန႔)

''ျမန္မာမႇန္လွ်င္ ဇာတ္ပြဲ ၾကည့္ဖူးရမည္။ ျမန္မာမႇန္လွ်င္ ပုဂံေရာက္ ဖူးရမည္။'' အထက္ပါစကားကို ပုဂံေရာက္ စာေရးဆရာတစ္ဦး ေျပာဖူးပါသည္။ ျမန္မာမႇန္လွ်င္ အေပ်ာ္အပါးကို ႏႇစ္သက္သည္။ ဘာသာတရား ကိုင္း႐ႈိင္းမည္။ ယဥ္ေက်းမႈကို ခုံမင္မည္။ အႏုပညာကို ျမတ္ႏိုးမည္ စေသာ သေဘာတို႔ေဆာင္မည္ ထင္ပါသည္။

ပုဂံေရႇးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ နယ္ေျမတြင္ အေျခခ် ေနထုိင္ေသာ ပုဂံသူ၊ ပုဂံသားတို႔ကား ျမန္မာစင္စစ္ ျဖစ္ၾကသည္မို႔ ဘာသာတရားကိုလည္း ကိုင္း႐ႈိင္း၏။ ယဥ္ေက်းမႈကိုလည္း ျမတ္ႏိုး၏။ ဘာသာ၊ သာသနာကို အေျခခံ၍
က်င္းပေသာ ေပ်ာ္ပြဲ၊ ရႊင္ပြဲ၊ ဇာတ္ပြဲ တို႔ကိုလည္း သူ႔ထက္ငါ အၿပိဳင္အဆုိင္ က်င္းပၾက၏၊ သူ႕ဘုရား၊ ကိုယ့္ဘုရားၿပိဳင္သည္။ သူ႕အရပ္၊ ကိုယ့္အရပ္ သူ႕ဇာတ္၊ ကိုယ့္ဇာတ္ ၿပိဳင္ၾကသည္။ သူ႕အသြင္း၊ ကိုယ့္အသြင္း ၿပိဳင္တတ္ၾကသည္။

ပုဂံတြင္ ၀ါ၀င္ၿပီ ဆိုသည္ႏႇင့္ ကိုယ့္ရပ္၊ ကိုယ့္ရြာ ဘုရားပြဲအတြက္ တုိင္ပင္ၾကသည္။ ေဆြးေႏြးၾကသည္။ ၀ယ္ျခမ္းၾကသည္။ တစ္နယ္တစ္ေက်း ေရာက္ေနသူမ်ားက ပြဲေတာ္အမီ ကိုယ့္ရပ္ဌာနီသို႔ ျပန္လာၾကသည္။ ပုဂံပြဲေတာ္တို႔သည္ ၀မ္းေရး အတြက္ ေ၀းတစ္ေျမရပ္ျခား ေျပးလႊား ခြဲခြာေနရေသာ မိသားစု၀င္မ်ား၊ မိတ္ေဆြသဂၤဟမ်ားကို ျပန္လည္ ေတြ႕ဆုံေစရာ ဆုံဆည္းရာလည္း ျဖစ္သည္။ သူရပ္၊ ကိုယ့္ရပ္သူ႔အိမ္၊ ကိုယ့္အိမ္၊ လူမႈ၊ စီးပြားေရခ်ိန္ တုိင္းထြာရာ ျပဒါးတုိင္ပမာလည္း ျဖစ္သည္။ မ်က္ေမႇာက္၊ သံသရာ ႏႇစ္ျဖာအက်ိဳးအတြက္ ဒါနမိုးတို႔ ရြာသြန္းၿဖိဳးရာ ေနရာလည္း ျဖစ္သည္။
ပုဂံပြဲေတာ္တို႔သည္ ၀မ္းေရးအတြက္ ေ၀းတစ္ေျမရပ္ျခား ေျပးလႊား ခြဲခြာေနရေသာ မိသားစု၀င္မ်ား၊ မိတ္ေဆြ သဂၤဟမ်ားကို ျပန္လည္ ေတြ႕ဆုံေစရာ ဆုံဆည္းရာလည္း ျဖစ္သည္။ သူရပ္၊ ကိုယ္႕ရပ္ သူ႔အိမ္၊ ကိုယ့္အိမ္၊ လူမႈ၊ စီးပြားေရခ်ိန္ တုိင္းထြာရာ ျပဒါးတုိင္ ပမာလည္း ျဖစ္သည္...

ပုဂံ ဘုရားပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ ဆြမ္းလုံး၊ သပိတ္လုံး ကပ္လႇဴပြဲပါသည္။ ဆြမ္းဆန္စိမ္း ေလာင္းလႇဴပြဲပါသည္။ လင္ပန္းထိုးပါသည္။ ေရႊသြင္း၊ ေငြသြင္း၊ အ႐ုပ္သြင္းပြဲမ်ား ပါသည္။ တခ်ဳိ႕က
လႇည္းဇာတ္ပါသည္။ ႐ိုးရာဓေလ့ ေခ်ာတုိင္တက္ပြဲ၊ ေခါင္းအုံး႐ိုက္ပြဲေတြ ပါသည္။ လူငယ္တို႔၏ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး ေဘာလုံးပြဲေလးမ်ား ပါသည္။ ဇာတ္ပြဲ၊ ၾကည့္ခ်င္ပြဲ၊ တရားပြဲမ်ားလည္း ပါသည္။

႐ိုးရာ အစားအစာႏႇင့္ ေကြၽးေမြးဧည့္ခံမႈကို ရပ္ကြက္ ဘုရားပြဲတုိင္း အစဥ္အလာမပ်က္ ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။ ကုလားပဲႏႇင့္ခ်က္ေသာ မုန္႔ဟင္းခါး၊ မုန္႔ကြၽဲသည္း၊ မုန္႔ျဖဴ၊ မုန္႔နီ၊ ပဲကပ္ေၾကာ္ တို႔ျဖင့္ ဘုရားပြဲလာ ဧည့္ပရိသတ္တို႔အား ဖိတ္ေခၚ ေကြၽးေမြး ဧည့္ခံသည္။ ရပ္ကြက္အတြင္း သာမက အျခား ရပ္ကြက္မ်ားတြင္ ရႇိေသာ မိတ္ေဆြ၊ သဂၤဟႏႇင့္ သက္ႀကီး၀ါႀကီးမ်ားထံလည္း ေပးပို႔ၾကသည္။

ဘုရားတစ္ဆူႏႇင့္ တစ္ဆူ၊ ရပ္ကြက္တစ္ခုႏႇင့္တစ္ခု ဘုရားပြဲေတာ္ က်င္းပပုံခ်င္း မတူေသာ္လည္း၊ ၀ါယမ စိုက္ထုတ္မႈျခင္း တူညီၾက၏။ပုဂံဘုရားပြဲေတာ္မ်ားထဲတြင္ အေစာဆုံး စတင္ၿပီး အထင္ရႇားဆုံး ဘုရားပြဲမႇာ ေလာကနႏၵာ ဘုရားပြဲေတာ္ ျဖစ္သည္။ ေလာကနႏၵာဘုရားသည္ ပထမျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ကို စတင္ တည္ေထာင္သူ ပုဂံျပည့္ရႇင္ဘုရင္ အေနာ္ရထာ၏ ေကာင္းမႈ ျဖစ္သည္။ ေခတ္ကာလအားျဖင့္ ေအဒီ(၁၁)ရာစုပင္ ျဖစ္သည္။ သီဟိုဠ္ ဘုရင္ ဆက္သေသာ ဗုဒၶစြယ္ေတာ္ျမတ္ကို သီရိပစၥယာအရပ္ ဆိပ္ကမ္းမႇ ပင့္ေဆာင္၍ ေလာကနႏၵာဘုရား တည္ကာ ဌာပနာ ထားသည္။ ျပည္တြင္း ဘုရားဖူး ခရီးသြားတို႔ အဖို႔ စြယ္ေတာ္ေလးဆူတြင္ ပါ၀င္ေသာ ဘုရားဆုိလွ်င္ ပို၍ အမႇတ္ရ လြယ္လိမ့္မည္။

ေလာကနႏၵာ ဘုရားပြဲေတာ္ကို ၀ါေခါင္လဆန္း (၇/၈)ရက္ေန႔မ်ားတြင္ က်င္းပသည္။ ၀ါေခါင္လဆန္း ၈ ရက္ေန႔ မနက္တြင္ ေဒသခံမ်ား သာမက၊ အနီး၀န္းက်င္ ေက်းရြာမ်ားမႇ ပဲစိုက္၊ ႏႇမ္းစိုက္ ေတာင္သူမ်ား၊ ထန္းေတာင္သူမ်ား၊ ဧရာ၀တီျမစ္႐ိုး တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေလာကနႏၵာ ဘုရားကို ေန႔စဥ္ ဦးခိုက္ကာ ေရလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ ရႇာေဖြ စားေသာက္ၾကသူမ်ားသည္ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္သို႔ ခါေတာ္မီ အေရာက္လာၾကသည္။ ကိုယ့္လုပ္ငန္းခြင္ အသီးသီးမႇ ရရႇိေသာ ပဲ၊ ႏႇမ္း၊ ၾကက္သြန္ႏႇင့္ သပိတ္လုံး လာေရာက္ ကပ္လႇဴၾကသည္။

ဘုရားေျခေတာ္ရင္း၊ ဧရာ၀တီျမစ္ အတြင္း၌လည္း ေရလုပ္သားႀကီးမ်ားက ''ညီညာအၿပိဳင္၊ ႐ိုးသံတုိင္လ်က္၊ စြဲကုိင္အညီ၊ တက္ကိုခ်ီ၍'' ဆိုသကဲ့သို႕ ေလာင္းေလႇမ်ားကို တက္ညီလက္ညီ အလႇျပ ေလႇာ္ခတ္ၾကသည္။ ပြဲေတာ္က်င္းပစဥ္ အတြင္း ညစဥ္ တရားပြဲ၊ ၾကည့္ခ်င္ပြဲ၊ ဇာတ္ပြဲမ်ား၊ ႐ိုးရာ စားေသာက္ဆိုင္မ်ား၊ ေစ်းသည္မ်ား၊ ခ်ား၊ ရဟတ္မ်ားျဖင့္ အထူး စည္ကားလႇ၏။

၀ါေခါင္လျပည့္ေန႔တြင္ ျမေစတီ ဘုရားပြဲေတာ္ကို က်င္းပသည္။ ျမေစတီ ဘုရားပြဲေတာ္ႏႇင့္ မႏုဟာ ဘုရားပြဲေတာ္မ်ားကို ျမင္းကပါ ေက်းရြာကပင္ က်င္းပေသာ္လည္း ၿမိဳ႕မ ရပ္ကြက္သည္ ျမေစတီ ဘုရားပြဲကို တာ၀န္ယူ၍
ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔တြင္ က်င္းပေသာ မႏူဟာ ဘုရားပြဲေတာ္ကုိ ေရႊျခံ၊ ေရႊလယ္၊ စိန္ကုန္း ရပ္ကြက္မ်ားက တာ၀န္ယူ က်င္းပၾကသည္။ ျမေစတီ ဘုရားကုိ က်န္စစ္သား၏ သားေတာ္ ရာဇကုမာရ္ တည္ထားေကာင္းမႈျပဳ၍၊ မႏူဟာဘုရားကုိမူ အေနာ္ရထာမင္း လက္ထက္ သထုံျပည့္ရႇင္ဘုရင္ မႏူဟာ ေကာင္းမႈ ျပဳသည္ဟု မႇတ္တမ္းမ်ား ရႇိသည္။
ပုဂံဘုရားပြဲေတာ္မ်ားကို အစဥ္အလာမပ်က္ က်င္းပႏုိင္ေရးႏႇင့္ ယခုထက္ပို၍ စနစ္က်ေသာ၊ ႐ိုးရာဓေလ့စ႐ိုက္ ယဥ္ေက်းမႈကို ပီျပင္ေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ေသာ ပြဲေတာ္မ်ား ျဖစ္လာေစရန္ . .

''ဘုရားပြဲေတာ္ ႏႇစ္ခုလုံး တူညီတဲ့ အခ်က္ေတြကေတာ့ ရပ္ကြက္ အတြင္းမႇာရႇိတဲ့ ယြန္းလုပ္ငန္းရႇင္ေတြ၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေတြ၊ လူငယ္ေတြ စုေပါင္းၿပီး အ႐ုပ္အၿပိဳင္ ခ်ိဳးၾကတယ္။ အဖိတ္ေန႔ေတြမႇာ အ႐ုပ္သြင္းပြဲေတြကို
အၿပိဳင္ကၿပီး သြင္းၾကတယ္။ စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ ေပ်ာ္ၾကတယ္။ တစ္ႏႇစ္ထက္တစ္ႏႇစ္ အ႐ုပ္ေတြက ပိုမ်ားမ်ားလာတယ္။ ေကာက္ညႇင္းဆန္ ဖ႐ုံသီးတို႔နဲ႔ စီမံထားတဲ့ ႐ိုးရာငါးခ်ဥ္ တည္ခင္းတာလည္း အစဥ္အလာမပ်က္ပါပဲ''

လျပည့္ေန႔မ်ားတြင္မူ သုံးေလာကထြတ္ထား သဗၺညဳဘုရားအား ရည္မႇန္း၍ အလႇဴအတန္း ျပဳၾကသည္။ သပိတ္လုံး၊ ဆြမ္းလုံးမ်ား ေလာင္းလႇဴၾကသည္။ ရပ္ကြက္အလိုက္ ဘုရားထံ ေရႊဘိုး၊ ေငြဘိုး သြင္းလႇဴၾကသည္။ မႏူဟာ ဘုရားပြဲေတာ္တြင္ ဆြမ္းဆန္ စိမ္း ၁၇ တင္း ဆံ့ေသာ သပိတ္ေတာ္ႀကီးအတြင္း ဆြမ္းမ်ားထည့္၍ ဆက္ကပ္ လႇဴဒါန္းသည္။ သပိတ္ေတာ္ အတြင္း ဆြမ္းအျပည့္ လႇဴဒါန္းပါက အစားအစာ ငတ္မြတ္ရႇားပါးျခင္းေဘးမႇ ကင္းေ၀သည္ဟု အယူ ရႇိၾကသည္။ ၿပီးလွ်င္ရပ္နီး၊ ရပ္ေ၀းမႇ လာၾကေသာ ဧည့္ပရိသတ္ အေပါင္းအား ေကြၽးေမြး ဧည့္ခံသည္။ ေက်းငႇက္တိရစၧာန္မ်ားအား စြန္႔ၾကဲ ေကြၽးေမြးၾကသည္။

''ျမေစတီ ဘုရားပြဲေတာ္နဲ႔ တန္႔ၾကည္ေတာင္ စြယ္ေတာ္ ဘုရားပြဲက က်င္းပခ်ိန္ အတူတူပဲ။ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ဘုရားက ဧရာ၀တီျမစ္ တစ္ဖက္ကမ္းမႇာ ဆိုေတာ့ အဖိတ္ေန႔ ညေနမႇာ စက္ေလႇေတြနဲ႔ ကူးၾကတယ္။ ညဘက္ ဆုိရင္ တန္႔ၾကည္ေတာင္ဘုရား ရင္ျပင္မႇာ ပြဲလာသူေတြမ်ားလို႔ ေျခခ်စရာေတာင္ ေနရာမရႇိဘူး။ တစ္ညလုံးလည္း မအိပ္ၾကဘူး။ ပုဂံဘက္ ည႐ႈ႕ခင္းကလည္း အရမ္းလႇတယ္။ ေကာင္းကင္ကလည္း သာယာတာေၾကာင့္ နကၡတ္ၾကည့္ပြဲလို႔ တခ်ိဳ႕က တင္စားၾကတယ္။ ေပ်ာ္စရာ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။ လျပည့္ေန႔မနက္ ရင္ျပင္ေတာ္မႇာ သပိတ္လုံး ေလာင္းလႇဴၾကတယ္''

ထိုနည္းတူ ျမင္းကပါ မႏုဟာ ဘုရားပြဲႏႇင့္ တုရြင္းေတာင္ စြယ္ေတာ္ရႇင္ဘုရားပြဲ က်င္းပခ်ိန္လည္း တစ္ခ်ိန္တည္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဘုရားပြဲေတာ္မ်ားတြင္ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္ဆုံး ေန႔မ်ားသည္ အဖိတ္၊ ဥပုသ္ေန႔မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။

ပုဂံဘုရားပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ရပ္ကြက္အလိုက္ ပြဲေတာ္မ်ားကိုလည္း အစဥ္အလာမပ်က္ က်င္းပၾကသည္။ ေပ်ာ္ပြဲ၊ ရႊင္ပြဲ၊ ဇာတ္ပြဲမ်ားပါသည္။ ပြဲေတာ္ခ်ိန္ခါတြင္ ရပ္ကြက္ အလိုက္၊ အိမ္နီးခ်င္း အလိုက္ အၿပိဳင္အဆုိင္ ရက္ရက္ေရာေရာ လႇဴဒါန္းၾကသည္။ ေကြၽးေမြးၾကသည္။

''အိမ္လာတဲ့ ဧည့္သည္ကို ဧည့္ခံတာ မုန္႔ဟင္းခါးဖတ္ အခ်ိန္ေလးဆယ္ေက်ာ္ ကုန္တယ္''ဘုရားပြဲေတာ္အတြင္း ကုန္က်သည္မ်ားကို ဂုဏ္ယူ၀မ္းေျမာက္စြာ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာေလ့ ရႇိၾကသည္။ အက်ဥ္းခ်ဳံးေဆာင္ေသာ မဂၤလာေဆာင္ပြဲမွ် ကုန္က်သည္ဟု သိရသည္။ ရပ္ကြက္အတြင္း က်င္းပေသာ ဘုရားပြဲမ်ားသည္ ေညာင္ဦးဘက္တြင္ ရႇိသကဲ့သို႔၊ ပုဂံဘက္တြင္လည္း ရႇိသည္၊ ေညာင္ဦးတြင္ သီရိမဂၤလာဘုရားပြဲသည္ အစည္ကားဆုံးေသာ ရပ္ကြက္ ပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ပါ၀င္ၿပီး၊ ခ်မ္းသာႀကီး ဆုံကုန္းရပ္ရႇိ ေရႊယုန္မင္း ဘုရားပြဲသည္ သစ္သီးမ်ဳိးစုံ ကပ္လႇဴေသာပြဲ အျဖစ္ ထင္ရႇားသည္၊၀ါေခါင္လတြင္ က်င္းပၾကသည္။

''ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းကေန ၿမိဳ႕သစ္ကို ေရႊ႕လိုက္ၾကရေတာ့ ရပ္ကြက္အလိုက္ က်င္းပခဲ့တဲ့ ဘုရားပြဲေလးေတြ အေလ့အထ နည္းသြားတာလည္း ရႇိတယ္''

၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္မႇ စတင္၍ အတြင္း အာနႏၵာ၊ ရႇင္ပင္ပြင့္လင္း၊ မဟာေဗာဓိ။ ဂူသုံးလုံး၊ မင္းနန္သူ၊ ဆုေတာင္းျပည့္၊ သံပ်င္စြာ၊ သဥ္လည္ဂူ၊ ေရႊဂူေလး၊ သက္ေတာ္ရ၊ ေရႊေတာင္ဦး စသည့္ ဘုရားပြဲမ်ားကို ရပ္ကြက္အလိုက္
က်င္းပခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔အျပင္ နဂါး႐ုံဘုရားႏႇင့္ ကန္ေတာ့ပလႅင္ ဘုရားပြဲေတာ္မ်ားကိုလည္း သီတင္းကြၽတ္လတြင္ က်င္းပၾကသည္ဟု သိရသည္။

စိတ္၀င္စားဖြယ္ေကာင္းေသာ ဘုရားပြဲေတာ္ တစ္ခုမႇာ သီတင္းကြၽတ္ လဆန္း ၅ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပေသာ သင္ပုတ္ႀကီးတင္ပြဲ ျဖစ္သည္။ သင္ပုတ္ပလႅင္ပြဲ ဟူ၍လည္း ေခၚေ၀ၚၾကသည္။ ေရႊစည္းခုံဘုရား၏ အရိပ္ အာ၀ါသအတြင္း၊ ၀တၲကေျမ အတြင္း ေတာင္သူလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ၾကသူ၊ ကုန္စည္ ေရာင္း၀ယ္ ေဖာက္ကားၾကသူမ်ားသည္ ထိုေန႔တြင္ ဘုရားေျခေတာ္ရင္း လာေရာက္ကာ အလႇဴဒါန ျပဳၾကသည္။ အခ်င္းႏႇစ္ေပခန္႔ ရႇိေသာ ေပါက္ေပါက္ဆုပ္၊ ဂ်ဳံျဖင့္ ျပဳလုပ္ေသာ ျမင့္မိုရ္ေတာင္၊ ဟသၤာ႐ုပ္၊ လိပ္႐ုပ္မ်ားသည္ ထူးျခား၍ စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေကာင္းသည္။ ေတာင္သူလုပ္ငန္း၊ အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ငန္းမ်ား ေကာင္းမြန္ရန္ ဆႏၵျပဳၾကသည္။ သင္ပုတ္ႀကီး တင္ပြဲေန႔တြင္ ပလႅင္ေဆးမိုး ရြာသည္ဟု ေတာင္သူတို႔ အစြဲရႇိၾကသည္။

ေတာင္သူလုပ္ငန္း ၿပီးဆုံးခ်ိန္၊ ထြန္တုံးပိတ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ က်င္းပေသာ ဘုရားပြဲေတာ္မ်ားသည္ ပြဲရက္ အရႇည္ဆုံးႏႇင့္ အစည္ကားဆုံး ပြဲေတာ္မ်ား ျဖစ္သည္။ ေရႊစည္းခုံ ဘုရားပြဲေတာ္သည္ တန္ေဆာင္မုန္းလတြင္ က်င္းပၿပီး ပြဲေတာ္ရက္ ရႇည္လ်ားသည္။ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မႇ(၁၂)ပြဲ ေစ်းသည္မ်ား လာေရာက္ကာ ဆုိင္ခန္းေပါင္း တစ္ေထာင္၀န္းက်င္ ရႇိသည္။ မီးဖိုေခ်ာင္သုံး ပစၥည္းမ်ား၊ ေတာင္သူလုပ္ငန္းသုံး ပစၥည္း၊ ကိရိယာမ်ား၊ အ၀တ္အထည္၊ အစားအစာ၊ အသုံးအေဆာင္ ပစၥည္းမ်ား မ်ိဳးစုံ လာေရာက္ ေရာင္းခ်သည္။ ျခင္းပြဲ၊ ဇာတ္ပြဲ၊ အၿငိမ့္ပြဲ စုံလႇသည္။ လျပည့္ေန႔ ေရႊစည္းခုံဘုရား ရင္ျပင္တြင္ က်င္းပေသာ သံဃာေတာ္မ်ား သပိတ္လုံး ဆက္ကပ္ လႇဴဒါန္းပြဲမႇာ ျပည္ပ ခရီးသြားမ်ားကို အဆြဲေဆာင္ႏုိင္ဆုံးပြဲပင္ ျဖစ္သည္။

''ႏုိင္ငံျခားသား အရမ္း သေဘာက်ၾကတယ္။ ပြဲစကေန ပြဲဆုံးသည္ အထိ ေစာင့္ၾကည့္ၾကတယ္။ ထုိင္းတို႔၊ ဗီယက္နမ္တို႔လည္း သေဘာက်ၿပီး ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က် ၀င္လႇဴဒါန္းေလ့ ရႇိတယ္''
အလိုေတာ္ျပည့္ ဘုရားပြဲသည္ နတ္ေတာ္လတြင္ က်င္းပသည္။ လျပည့္ေန႔ ဆုေတာင္းပြဲတြင္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မႇ ယုံၾကည္ကိုးကြယ္သူမ်ား တကူးတက လာေရာက္သည္။

ျပာသိုပြဲေခၚ အာနႏၵာဘုရား ပြဲေတာ္ႀကီးကို ပုဂံတြင္ ရက္အၾကာဆုံး က်င္းပသည္။ လာေရာက္ ခင္းက်င္းေသာ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မႇ ဆုိင္ခန္းမ်ားမႇာ ေထာင္ခ်ီသည္။ ထြန္တုံးပိတ္ခ်ိန္မို႔ ေတာင္သူမ်ား မိသားစု အလိုက္ ရြာကိုစြန္႔ခြာ၍ ပြဲေတာ္အတြင္း လႏႇင့္ခ်ီ၍ လာေရာက္ အေျခခ်ၾကသည္။ လႇည္းတပ္လႇည္း၀ိုင္းႀကီးမ်ားျဖင့္ အာနႏၵာဘုရား အနီး၀န္းက်င္ စခန္းခ် ေနထုိင္ၾကသည္။ ေက်းလက္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ ဓေလ့စ႐ိုက္၊ စိတ္ေန သဘာ၀၊ ေရာင့္ရဲတက္မႈ၊ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲလႇဴဒါန္းလိုမႈ၊ အေပ်ာ္အပါး ခုံမင္မႈ တို႔ကို ေတြ႕ျမင္ႏိုင္သည္။

ျပာသိုလျပည့္ေန႔တြင္မူ အာနႏၵာ ဘုရား ရင္ျပင္၌ သပိတ္လုံး ေလာင္းလႇဴပြဲ က်င္းပသည္။ ေဆာင္းနံနက္ခင္း၏ အာ႐ုဏ္ဦး ေနျခည္ေအာက္၀ယ္ လႇဴဒါန္းပြဲ အတြက္ လႈပ္ရႇား ျပင္ဆင္ေနၾကပုံမႇာ ၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္း လႇသည္။ ေဒသခံမ်ား၊ ေတာင္သူမ်ား၊ (၁၂)ပြဲ ေစ်းသည္မ်ားျဖင့္ လႇဴဒါန္းပြဲသည္ စည္ကားလႇသည္။

လႇဴဒါန္းပြဲ ၿပီးေျမာက္သည္ႏႇင့္ ပြဲေစ်းခင္း အတြင္း လုိအပ္သည့္ အသုံးအေဆာင္၊ အ၀တ္အထည္မ်ား၊ ေတာင္သူလုပ္ငန္းသုံး ပစၥည္းကိရိယာမ်ား၊ စားစရာမ်ား၊ ကေလးမ်ား အတြက္ ကစားစရာမ်ား ၀ယ္ျခမ္းကာ မိမိေက်းရြာ
အသီးသီးသို႔ လႇည္းတန္းႀကီးမ်ားျဖင့္ ေစတီပုထိုးမ်ားၾကား လာရာလမ္းအတုိင္း ျပန္ၾကေလသည္။ ပုဂံပြဲေတာ္မ်ားကား မ်ားျပားလႇ၏။ ေတာင္ဇင္း၊ ကြမ္းဖလားႏႇင့္ ပုလင္းရြာ ဘုရားပြဲမ်ားကဲ့သို႔ အစဥ္အလာႀကီးေသာ
ရြာဘုရားပြဲမ်ားလည္း ရႇိေသးသည္။

ပုဂံ ေရႇးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ နယ္ေျမ အတြင္းရႇိ ေစတီ၊ ပုထိုး၊ ဂူဘုရားမ်ား၏ သမိုင္းပုံရိပ္မ်ားသည္ ႀကီးမားလႇ၏။ ထို႔အတူ ေစတီ၊ ပုထိုး၊ ဂူဘုရားမ်ားအား ရည္စူး၍ က်င္းပၾကေသာ ဗုဒၶပူဇနိယ ပြဲေတာ္မ်ားသည္လည္း သမုိင္း အစဥ္အလာ ႀကီးမားလႇ၏။ ပုဂံ၌ ဘုရားပြဲေတာ္ က်င္းပခ်ိန္မ်ားသည္ ဤေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အတြက္ အဓိက ေရေသာက္ျမစ္သဖြယ္ ျဖစ္ေသာ ကမၻာလႇည့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ရာသီခ်ိန္လည္း ျဖစ္သည္။

ပုဂံ ေရႇးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏႇစ္ ေစတီ၊ ပုထိုး၊ ဂူဘုရားမ်ားအား ျပတိုက္ႀကီးသဖြယ္ ကမၻာလႇည့္ခရီးသြားမ်ား ေလ့လာႏုိင္သကဲ့သို႔ အစဥ္အလာ ႀကီးမားေသာ ဘုရားပြဲေတာ္မ်ားတြင္လည္း ျမန္မာတို႔၏ ယုံၾကည္ကိုးကြယ္မႈ၊ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့စ႐ိုက္ သဘာ၀၊ ဂီတအႏုပညာ၊ ႐ိုးရာကစားနည္းမ်ား၊ အစားအေသာက္မ်ား၊ ၀တ္စားဆင္ယင္ပုံမ်ားကို တစ္ပါတည္း ေလ့လာႏုိင္သည္။

သို႔ျဖစ္ရာ ပုဂံဘုရားပြဲေတာ္မ်ားကို အစဥ္အလာမပ်က္ က်င္းပႏုိင္ေရးႏႇင့္ ယခုထက္ပို၍ စနစ္က်ေသာ၊ ႐ိုးရာ ဓေလ့စ႐ိုက္ ယဥ္ေက်းမႈကို ပီျပင္ေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ေသာ ပြဲေတာ္မ်ား ျဖစ္လာေစရန္ သက္ဆုိင္ရာ ခရီးသြား
လုပ္ငန္းရႇင္မ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ေဒသခံမ်ား ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ၾကမည္ ဆိုလွ်င္ျဖင့္ ေဒသ အတြက္၊ ႏုိင္ငံ အတြက္ အက်ဳိးမ်ားစြာ ရရႇိလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။ ကိုေနာ္ (ပုဂံ)

No comments: